Farmacinė rinkodara: šiuolaikinis vartotojas – išsilavinęs, reiklus ir atsakingas

Jau š. m. rugsėjo 8 d. į Vilnių atvyksta tarptautiniai farmacijai skirtų skaitmeninių sprendimų ekspertai, dalyvausiantys pirmą kartą Lietuvoje organizuojamoje konferencijoje DIGIPharmaDay 2015.

Viena pranešėjų – Martina Svobodova, kompanijos „Takeda“ Vidurio Europos rinkų daugiakanalės rinkodaros specialistė. M. Svobodova apžvelgs pagrindinius aspektus, svarbius diegiant daugiakanalės rinkodaros sprendimus farmacinėje kompanijoje bei pasidalins gerąja praktika, kurią ji įgavo daugiau nei dešimtmetį dirbdama farmacinės rinkodaros srityje.

Šiame interviu M. Svobodova dalinasi savo įžvalgomis apie farmacijos industriją, jos išskirtinumą, gydytojų pageidavimus, ir ką reiškia atsidurti kitoje „barikadų“ pusėje.


Martina Svobodova.

Martina Svobodova rugsėjo 8 d. dalyvaus konferencijoje „DIGIPharmaDay 2015“, Vilniuje.

Kuo farmacijos industrijai skirti skaitmeniniai sprendimai skiriasi nuo kitoms rinkoms skirtų sprendimų?

Kadangi visi šie sprendimai yra susiję su žmogaus sveikata, natūralu, kad sveikatos priežiūros institucijos, valstybinės institucijos ir pati visuomenė kiekvieną naują idėją ar pateikimą vertina itin atsargiai. Vaistų gamintojams į naujų produktų pristatymą rinkoje būtina žiūrėti itin atsakingai ir lygiai taip pat atsakingai pasirinkti rinkodaros sprendimus. Tačiau negalima ir sustoti vietoje, kadangi technologiniai pasiekimai kas dieną siūlo vis naujų galimybių. Reikia pripažinti, kad kartais gali būti pakankamai sudėtinga įgyvendinti efektyvų sprendimą, kuris „pereina“ visus patvirtinimų procesus bei tuo pačiu yra originalus ir inovatyvus.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduriate, bandydami pasiekti sveikatos priežiūros specialistus

Didžiausias iššūkis – sveikatos priežiūros specialistų elektroninio pašto dėžutės, pilnos laiškų, besivaržančių dėl gydytojo dėmesio. Svarbu ir tai, kad kai kuriose šalyse techninė ir programinė įranga yra senesnės kartos, todėl gydytojai yra apskritai mažiau linkę naudotis skaitmeninėmis priemonėmis bendravimui.

Kokių didžiausių pasiekimų galima tikėtis, pasitelkus skaitmeninius sprendimus?

Vienas didžiausių skaitmeninių sprendimų privalumų – konkretumas ir aiškus grįžtamasis ryšys. Mes galime surinkti informaciją apie kiekvieną vaisto atstovo apsilankymą, jo praleistą laiką, taikomojoje programoje ar puslapyje darytus veiksmus, galima matyti, kokiais įrankiais sveikatos priežiūros specialistai naudojasi dažniausiai, kas jiems patinka, ir kas ne. Remiantis šia informacija galima sukurti sprendimus, kuriuos gydytojai vertins kaip patogius, efektyvius ir taupančius jų laiką.

Ne vienerius metus praleidote dirbdama farmacinės rinkodaros paslaugų agentūroje. Kokios naujos įžvalgos atsivėrė, kai perėjote į kitą „barikadų“ pusę – tapote klientu? Kas labiausiai nustebino

Kiekviena agentūra turi ką pasiūlyti, ir tai dar geriau supratau, atsidūrusi, kaip jūs sakote, kitoje „barikadų“ pusėje. Labiausiai nustebinęs dalykas – tai nauja patirtis: anksčiau atrodė, jog patogiausia viską gauti „iš vienų rankų“, šiuo atveju, vienos agentūros rankų. Tačiau tapusi užsakove supratau, kad kartais mažosios agentūros irgi sugeba nustebinti ir pasiūlyti efektyvių bei itin įdomių, netipiškų idėjų, kurių, galbūt, didžiosios agentūros nesugebėtų sukurti. Taip pat, skatinu visus būti atviriems naujiems pasiūlymams ir pačiam domėtis, kas gi naujo pasirodo technologijų rinkoje ir ką būtų galima pritaikyti sveikatos priežiūros specialistams.

Kaip apibūdintumėte daugiakanalę farmacinę rinkodarą farmacijos industrijoje?

Farmacinis marketingas visuomet buvo daugiakanalis. Skambučiai, konferencijos, spausdintinė medžiaga, virtualūs susitikimai vaistų gamintojams nėra jokia naujiena. Nauja yra tai, kaip glaudžiai dabar šie kanalai yra naudojami pateikti ir gauti informaciją. Šiuolaikiniai skaitmeniniai sprendimai atveria naujas galimybes rinkti informaciją, ją paskirstyti ir taip pat valdyti jos pasiekiamumą. Ką labiausiai norėčiau išskirti šioje industrijoje ir į ką labiausiai, mano nuomone, specialistai turėtų atkreipti dėmesį – tai vartotojai. Jie skiriasi nuo kitų sričių įprastinių vartotojų – sveikatos priežiūros specialistai yra išsilavinę, turintys patirties ir atsakingi už pacientų sveikatą. Jiems pasiekti tikrai netinka reklamos radijuje ar televizijos laidoje.

Kokius didžiausius kultūrinius skirtumus įvardintumėte, kuriant skaitmeninius sprendimus skirtingų šalių rinkoms?

Negalėčiau to įvardinti, kaip „kultūrinių“ skirtumų, tačiau kiekvienoje šalyje labai skiriasi teisinė santvarka, skaitmeninių sprendimų prieinamumas ir vartotojų naujovių priėmimas bei, žinoma, sveikatos priežiūros specialistų požiūris į farmacijos kompanijas apskritai.

Kaip pasirinkti, kurie skaitmeninai sprendimai pasiteisins tokių skirtingų ir nepriklausomų gydytojų atžvilgiu?

Pirmas žingsnis būtų jų paprasčiausiai pasiklausti. Sužinoti, kokios informacijos jie ieško, kas jiems įdomu, aktualu, kokia forma (video, tekstu ar interaktyviomis prezentacijomis) jie norėtų tą informaciją gauti. Taip pat, būtina išsiaiškinti, kada sveikatos priežiūros specialistai būna labiausiai užsiėmę, kada jie turės laiko, tą gautą informaciją (reikalingą ir priimtinu formatu) perskaityti ir įsisavinti. Kiekviena terapinė sritis yra skirtinga ir būtina į tai atkreipti dėmesį, siūlant ar kuriant sprendimus jos atstovams. Žinoma, būtų neblogai turėti vieną universalų sprendimą, bet juk taip nebūna, tiesa? Gali būti tik viena pagrindinė platforma, bet ant jos pamatų kuriami sprendimai jau turi būti pritaikyti kiekvienos srities sveikatos priežiūros specialistams individualiai.

Ar svarbu, ir kaip labai svarbu, užtikrinti efektyvų farmacininkų, gydytojų ir pacientų tarpusavio ryšį?

Tarpusavio ryšys yra labai svarbus, jei ne svarbiausias, dalykas šioje industrijoje. Būtent tuomet, kai tas ryšys yra stiprus ir interaktyvus, mes galime sukurti geriausius ir efektyviausius sprendimus, kurie patenkins tiek sveikatos priežiūros specialistų, tie farmacijos industrijos poreikius.


 

Daugiau įžvalgų ir patarimų apie farmacinę rinkodarą ir skaitmeninius sprendimus bus galima išgirsti tarptautinėje konferencijoje DIGIPharmaDay 2015, kuri vyks rugsėjo 8 d. (antradienį), „Crowne Plaza“ konferencijų centre Vilniuje.

Renginys skirtas farmacijos srities vadovams, pardavimų ir rinkodaros specialistams. Daugiau informacijos www.digipharmaday.lt .

Palikite komentarą