Y kartos gydytojai: farmacininkų pateikiamą informaciją lengva patikrinti

Facebook, Tinder, Twitter ir kiti panašūs socialiniai tinklai įnešė skepsio ne tik į tarpusavio bendravimą laisvalaikiu, tačiau ir į komunikaciją apskritai. Informacijos šaltinis tapo ne mažiau kvestionuojama tema – šiandieną tikriname ne tik skelbiamos žinutės turinį, bet ir to turinio autorių ar pateikėją. Ne menkiau nei statistiniam socialinių tinklų kariui, šie dalykai rūpi ir jaunajai gydytojų kartai. Y karta užaugo su asmeniniais kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais, planšetėmis ir socialine medija, tad natūralu, kad visus gyvenimo aspektus dalykus jie bando pritaikyti ir savo darbe – ar organizuodami savo darbus, ar bendraudami su pacientais ir kolegomis.

Metų pradžioje „InVentiv Health“ agentūros atliktos apklausos duomenimis, beveik 70 proc. Y kartos (30 – 36 metų amžiaus specialistų) gydytojų kvestionuoja vaistų gamintojų pateikiamą informaciją, o didžioji dalis jaunųjų gydytojų mieliau aktualią informaciją atsirenka trečiųjų šalių platformose (Medscape, Uptodate ir pan.) nei pasikliaudami vyresnių kolegų vertinimais. Net 69 proc. apklaustųjų vaistų gamintojų pateikiamą informaciją vertina kaip vienašališką ir „nutylinčią nepatogius faktus“. Jaunieji gydytojai aiškina, jog pasirinkdami nešališkus informacijos šaltinius, jie tikrina vaistų gamintojų pateikiamą informaciją, ieško alternatyvių gydymo metodų bei internetinius portalus naudoja kaip įrankį susipažinti su užsienio kolegų pasiekimais.

Ką tai reiškia vyresniems sveikatos priežiūros specialistams?

Jau minėto tyrimo dalyviai aiškina, kad „tūkstantmečio gydytojai yra įpratę visą informaciją turėti savo pirštų galiukuose, lengvai prieinamą – čia ir dabar. Tarkime, jei vyresnės kartos gydytojas kažko nežinodavo, jam tekdavo informacijos paieškai skirti nemenką laiko dalį,

Andrius Černauskas – Y kartos astovas, vyr. skubiosios medicinos gydytojas-rezidentas ir DIGIPharmaDay 2016 pranešėjas.

Andrius Černauskas – Y kartos astovas, vyr. skubiosios medicinos gydytojas-rezidentas ir DIGIPharmaDay 2016 pranešėjas.

Y karta tiesiog įveda užklausą savo mėgstamoje internetinėje svetainėje. Taip pat, Y karta nemato reikalo slėpti savo nežinojimo – jie naują informaciją randa čia ir dabar, vykdydami paciento konsultaciją ar gydytojų konsiliumo metu.“

Pagrindinis aspektas, skiriantis Y kartos gydytojus nuo vyresnio amžiaus kolegų – geresnis ir intuityvesnis informacinių technologijų išmanymas, leidžiantis lengviau rasti kalbą su jų kartos pacientais. Vienas apklausoje dalyvavęs gydytojas rezidentas pasakojo, kad disponavimas informacija „čia ir dabar“ padeda atsakyti ne tik į dozavimą ar kitus paprastesnius klausimus, bet ir atsakyti į paciento klausimus – kodėl yra skiriamas šis vaistas, o ne kitas – gydytojas iš karto gali pasitikrinti apie kurį vaistą kalbama, net jei jis nėra su juo susipažinęs.

Išlošia ir pacientai

Kada paskutinį kartą gavote SMS žinutę nuo savo šeimos gydytojo ar kito sveikatos priežiūros specialisto? Lietuvoje, ypač valstybinėse gydymo įstaigose, tokia praktika nėra įprasta, tačiau pacientai Vakarų Europoje ir JAV jau yra pripratę prie tokio betarpiško bendravimo. Tiesa, dažniausiai SMS žinutes ar el. laiškus pacientams rašo  būtent jaunosios kartos gydytojai. Jiems bendravimas išmaniaisiais telefonais, pacientų konsultacijos socialiniais tinklais ar virtualus kolegų konsiliumas – tik ledkalnio viršūnė.

Jau minėto tyrimo duomenys atskleidžia, kad Y kartos gydytojai daugiau nei kitų kartų medikai skiria dėmesio savo pacientams. Vis dažnesni tokio požiūrio pavyzdžiai – jaunoji medikų karta domisi ir pacientams parenka individualizuotus gydymo metodus, tokius kaip specialios taisyklingo vaistų vartojimo programas, virtualius asistentus ar pasiūlo dalyvauti ligos kontrolės programose.

Suprantama, kad taip besikeičiant jėgų ir technologiniam balansui, į gydytojo ir paciento bendravimo ir paslaugų teikimo kokybę pro kitą, išmaniųjų technologijų įgalintą prizmę, žiūri ir Y kartos pacientai. Tarkime, net 59 proc. Y kartos pacientų mieliau renkasi specialisto konsultaciją, nei apsilankymą pas bendrosios praktikos gydytoją – Y kartos pacientai „diagnozę“ nustato ir reikalingą specialistą pasirenka patys. 60 proc. tirtų pacientų apie nemalonią patirtį sveikatos priežiūros įstaigoje linkę pasidalinti su savo draugais, socialinių tinklų sekėjais, socialinės žiniasklaidos platformose, nei kreipiantis į pačią įstaigą. Vyresnio amžiaus pacientai linkę „aiškintis“ su pačia gydymo įstaiga mieliau nei išlieti apmaudą viešojoje erdvėje.

Y kartos patirtis Lietuvoje  – iš pirmų lūpų

Nieko nestebina ir tas faktas, kad Y kartos gydytojai yra labiau linkę naudotis socialiniais tinklais nei jų vyresnio amžiaus kolegos. Socialiniai tinklai, asmeniniai tinklaraščiai ir kitos platformos suteikia gydytojams galimybę ne tik užmegzti draugiškus santykius su pacientais, tačiau ir komunikuoti savo vardą bei didinti žinomumą. Ir populiarumo troškimas nėra laikomas neetiškas ar amoralus – Y kartos gydytojai du kartus dažniau nei jų kolegos nusprendžia pasirinkti privačios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kelią.

Gintarė Jarašiūnė tarptautinėje konferencijoje DIGIPharmaDay 2016 pristatys pincetas.lt projektą.

Gintarė Jarašiūnė tarptautinėje konferencijoje DIGIPharmaDay 2016 pristatys pincetas.lt naujienas.

Ne išimtis ir mūsų sveikatos priežiūros rinka. Prieš dešimtmetį lietuviškoje internetinėje erdvėje buvo pristatytas pirmoji tokio pobūdžio platforma pincetas.lt – portalas, kuriame suteikiama galimybė svetainės lankytojams susipažinti su šalies gydytojų ir gydymo įstaigų vertinimais bei reitingais, skaičiuojamais atsižvelgiant į pacientų balsus. Su projektu susijusius iššūkius farmacinės e-rinkodaros konferencijoje DIGIPharmaDay 2016 aptars Gintarė Jarašiūnė – ji kalbės apie gydytojų požiūrį ir baimes į tokią vertinimo sistemą apskritai. Taip pat atsakys į klausimus, kodėl ne tik gydytojams ir gydymo įstaigoms verta įsitraukti į nuomonės formavimo viešojoje erdvėje procesus, bet ir kaip vaistų gamintojai galėtų prisidėti prie sveikatos priežiūros ir farmacinės industrijos įvaizdžio gerinimo.

Tarptautinėje konferencijoje taip pat pasirodys ir socialiniuose tinkluose išgarsėjęs naujosios gydytojų kartos Lietuvoje atstovas, vyr. skubiosios medicinos gydytojas-rezidentas Andrius Černauskas. Y kartos gydytojas pasidalins savo patirtimi šalies medicinos „rinkoje“ ir požiūriu į farmacinių bendrovių veiklą bei naujas bendravimo su pacientais ir kolegomis formas.

Rugsėjo 21 d. organizuojama vienos dienos konferencija DIGIPharmaDay 2016 vyks Vilniuje, viešbutyje „Radisson BLU Lietuva“. Konferencija iš kitų renginių išsiskiria savo unikalia programa – specializuotas turinys skirtas būtent farmacijos industrijos, sveikatos priežiūros srities ir medicinos priemones gaminančių organizacijų atstovams bei jų paslaugų teikėjams. Konferencijos metu pagrindinis dėmesys skiriamas skaitmeniniams sprendimams, kurie gali padidinti farmacinių prekių ženklų rinkodaros efektyvumą, sumažinti bendrąsias išlaidas rinkodarai ir pagerinti pardavimų kanalų procesus.

DIGIPharmaDay 2016 pranešėjai, programa ir registracijos forma: www.digipharmaday.lt 

 

 

 

1 komentaras

  1. Romualda says:

    naudojasi ir vyresnės kartos gydytojai virtualia erdve:tikslinasi farmacinę informaciją,baigia internetinius kursus,siunčia pacientams žinutes,rašo į imail.Būtų malonu gauti tinklapių adresus apie naujausią informaciją.

Palikite komentarą