Ko nori šiuolaikinis gydytojas ir kokiu elektroniniu būdu vaistų gamintojas gali jį pasiekti? Šį ir kitus klausimus uždavėme pasaulinio lygio farmacinės rinkodaros specialistams, kurie jau rugsėjo 21 d. antrą kartą Lietuvoje organizuojamoje tarptautinėje konferencijoje DIGIPharmaDay 2016 pristatys efektyvesnį gydytojo ir vaistų gamintojo ryšį užtikrinančius skaitmeninius sprendimus, kurie kaip niekada svarbūs šiuolaikinėje griežtais įstatymais susaistytoje sveikatos priežiūros rinkoje.
Farmacinės rinkodaros teorija ir praktika. Kas naujo?
Dave Clarke – Mančesterio Metropoliteno universiteto asocijuotasis dėstytojas ir konsultacinės kompanijos „Ethical Reach“ vadovas, patirties įgijęs „AstraZeneca“ ir „McCann“ bendrovėse – apie skaitmeninį mąstymą farmacijoje žino viską. Konferenciją „atidarysiančio“ eksperto manymu, „skaitmeninis mąstymas“ turėtų rūpėti ne tik kompanijos rinkodaros skyriaus darbuotojams, bet ir kiekvienam, tiesiogiai bendraujančiam su sveikatos priežiūros specialistais.

Dr. Janos Penzes, tarptautinės rinkodaros vadovas „Gedeon Richter“ kompanijoje.
„Mano pranešimas skirtas ne tik taip vadinamiems „marketingistams“. Jis skirtas kiekvienam farmacijos industrijos specialistui. Kodėl? Nes aptarsiu ir šnekėsiu apie tokius skaitmeninės eros farmacijoje iššūkius, kurie svarbūs visiems. Pavyzdžiui: kokia yra šiuolaikinė sveikatos priežiūros skaitmeninė aplinka? Su kokiomis kliūtimis susidursite, nusprendę pradėti skaitmeninį projektą? Kaip išmatuoti kiekvieno projekto rezultatus? Aš pateiksiu atsakymus.“ – žada D. Clarke.
Ekspertui iš Didžiosios Britanijos antrina ir dr. Janos Penzes, teigdamas, kad šiuolaikinėje farmacinėje rinkodaroje nebeužtenka neatsilikti nuo naujovių – privalai būti tuo, kuris tas naujoves pristato. Tarptautinės e-rinkodaros ekspertas DIGIPharmaDay 2016 konferencijoje – ne naujokas. Praėjusiais metais geriausiai įvertintas renginio pranešėjas, šiemet dr. J. Penzes savo pranešime sujungs farmacinės rinkodaros teoriją ir praktines pamokas.
„Šiuolaikinėje farmacijoje sveikatos priežiūros specialistai nebėra pasyvūs stebėtojai, kurie laukia, kada su jais bus susisiekta. Jie yra aktyvūs rinkos dalyviai, ir netgi, sakyčiau, tie, kurie valdo situaciją šiuo metu – gydytojas sprendžia, kaip ir kokiu būdu jie nori, kad su jais būtų bendraujama. Savo pranešime kalbėsiu ir apie tai, ką daryti tokiu atveju.“ – teigia „Gedeon Richter“ ekspertas.
Situaciją rinkoje valdo gydytojas
Dr. Janos Penzes pabrėžia, kad skaitmenizavimas farmacinei rinkodarai padarė tokią įtaką, kad tų pokyčių ignoruoti tiesiog nebegali.
„Negaliu įsivaizduoti organizacijos, kuri norėtų būti aktyvi rinkos žaidimo narė, tačiau ignoruotų technologinę pažangą – jei jūs nekreipsite dėmesio į pakyčius rinkoje, tą tikrai padarys jūsų konkurentai. Ir aš kalbu apie pokyčius ne tik renkantis kanalus, skirtus pasiekti gydytojus, kalbu ir apie turinį, kurį siūlote. Šiais laikais turinys yra karalius. Ir jo sveikatos priežiūros specialistai reikalauja personalizuoto ir vertingo. Ar tikrai galite tą pasiūlyti?“ – retoriškai klausia specialistas.
Kokybišką turinį – kaip vieną svarbiausių sprendimo, siūlomo gydytojui sudėtinių dalių akcentuoja ir Dave Clarke. „Modernusis gydytojas nori kokybiško turinio, kuris jam padėtų bendraujant su pacientais. Apklausų duomenys rodo, kad šiuolaikiniai gydytojai, vertindami naują sprendimą ar informaciją sau užduoda klausimą „Kaip ši informacija gali padėti mano pacientui?“ prizmę. Pripažinkite, tai nemenkas reikalavimas. Todėl jūsų pateikiama žinutė ir turi būti ryški aiški ir naudinga ir tuo išsiskirti iš kito informacijos srauto šiame, na, ironiška, bet informacijos amžiuje.“
„Ilgus metus dirbau chirurgu ir galiu tik pritarti naujausių gydytojų nuomonių tyrimų rezultatams. Pastarieji rodo, kad gydytojams nebeužtenka, kad informaciją mes pateiksime tinkamu laiku, tinkamoje vietoje, tinkamu formatu. Tai jau turėtų būti savaime suprantama. Gydytojai nori būti nustebinti pridėtine verte, apie kurią dar net nebuvo susimąstę. Tam, kad tą įgyvendintume, didžiausią dėmesį turime skirti pasitikėjimu grįstų tarpusavio santykių kūrimui ir teikiamo turinio originalumui.“ – patirtimi dalinasi dr. Janos Penzes.
Kuo žaidžia vaistų gamintojai?
„Žaidimizacija sveikatos priežiūroje: praktiniai taikymo aspektai“ – skamba įspūdingai, tiesa? Ši rinkodaros specialistės Patu Antunes pranešimo tema atkreipė ne vieno būsimo konferencijos dalyvio dėmesį. Ispanų bendrovėje „PlayBenefit“ dirbanti P. Antunes konferencijos dalyviams atskleis, kaip pritaikyti žaidimų strategijas, scenarijus ir taktiką, siekiant perduoti medicininę informaciją sveikatos priežiūros specialistams ir pacientams.

Patu Antunes, rinkodaros specialistė, atstovaujanti ispanų bendrovę „PlayBenefit“.
„Susirinkę pasiklausyti mano pranešimo sužinos, kaip žaidimizacija ir inovatyvūs dizaino sprendimai veikia pardavimus ir efektyvumą bei kaip reikia įtraukti pacientus ir jų gydytojus į jūsų kuriamą turinį. Naujo ar jau esamo skaitmeninio sprendimo žaidimizacija gali pagerinti taisyklingo vaistų vartojimo rezultatus, padėti pacientui prisiimti daugiau atsakomybės už savo rolę ligos gydyme, geriau sekti paciento pasirinktus sveikatos rodiklius bei padėti susikurti ir išlaikyti naujus – sveikesnius – kasdienius įpročius.“ – žaidimizacijos svarbą aiškina P. Antunes.
Specialistės manymu, būtent sudominanti ir įtraukianti informacijos pateikimo forma lemia, ar gydytojas norės naudotis ir rekomenduoti vaistų gamintojo siūlomą skaitmeninį sprendimą, ar ne.
„Pirma, būtina paminėti, kad didelė dalis gydytojų ganėtinai skeptiškai vertina tuos sveikatos priežiūros sprendimus, kurių kūrime nebuvo dalyvavę. Kaip spręsti šią problemą? Su jaunąja karta – ji labiau linkusi bendrauti virtualiai, prisidėti prie technologijų paremtų projektų, ir yra kupini entuziazmo visais būdais padėti pacientui. Tiesa, nesvarbu, kokio amžiaus, bet kuris gydytojas jums pasakys, kad jūsų kuriamas sprendimas turi būti paprastai ir patogiai naudojamas, vykdyti minimalią ligos prevenciją ir bent dalinai spręsti taisyklingo vaistų vartojimo problemą.“ – atskleidžia P. Antunes jau po savaitės prisistatysianti konferencijos DIGIPharmaDay 2016 dalyviams.
II-oji tarptautinė farmacinės e-rinkodaros konferencija DIGIPharmaDay 2016 įvyks jau kitą trečiadienį , rugsėjo 21 d. Vilniuje, viešbutyje „Radisson BLU Lietuva“. Daugiau informacijos – digipharmaday.lt