E-detalizavimas, e-receptas, suasmeninta informacinė elektroninė vaisto medžiaga, interaktyvūs biuleteniai ir mokomieji moduliai, virtualios patariamosios tarybos, profesiniai socialiniai tinklai, išmaniosios programėlės sveikatos tikslams pasiekti, virtualios ligos kontrolės programos ar virtualūs asmeniniai slaugytojai – visos šios iniciatyvos farmacijos pramonės lyderių įgyvendinamos ne tik užsienyje, bet kuriamos jau ir Lietuvoje.
Tačiau, ar iš tiesų skaitmeniniai rinkodaros sprendimai farmacijoje žengia septynmyliais žingsniais? Ekspertai nėra tokie optimistiški – vaistų rinkodara vis dar per daug pasikliauja tradiciniais kanalais ir „atsilieka“ nuo kitų industrijų skaitmeninėje erdvėje. To priežastis – per didelis dėmesys, skiriamas spausdintai reklaminei medžiagai, tiesioginis gydytojų „lankymas“, baimė „pereiti“ į virtualų bendravimą ir nejaukumas, dirbant su naujausiomis technologijomis skaitmeniniuose kanaluose. Todėl nenuostabu, kad vartotojai, siekiantys sveikatos žinių – pacientai ar sveikatos priežiūros specialistai – dažnai priima sveikatos sprendimus, nesusipažinę su visa reikiama informacija, kadangi ji nebuvo lengvai pasiekiama, atnaujinta ar pakankamai efektyviai pateikiama.
Padeda pasiekti daugiau sveikatos priežiūros specialistų

DIGIPharmaDay 2016 pagrindinis dėmesys bus skiriamas skaitmeniniams sprendimams, kurie gali padidinti farmacinių prekių ženklų rinkodaros efektyvumą ir pagerinti pardavimų procesus.
„Vaistų gamintojai turėtų padėti siekiantiems informacijos ir suteikti daugiau žinių, nei tik apie dozavimą, vartojimą ar šalutinį poveikį. Didelė dalis sveikatos priežiūros specialistų, norėdami pagrįsti savo priimtą sprendimą, informacijos ieško internete, tad logiška daryti išvadą, kad būtent internetinėje erdvėje pateikiamai informacijai reikia skirti gerokai daugiau dėmesio. Juolab, virtuali erdvė padeda pasiekti tuos sveikatos specialistus, kurių negali, dėl vienokių ar kitokių priežasčių, aplankyti vaistų gamintojas. “ – šiuolaikinių technologijų svarbą aiškina konferencijos DIGIPharmaDay 2016 organizatorių atstovas Tautvydas Musteikis.
Tarptautinė farmacinės e-rinkodaros konferencija DIGIPharmaDay 2016 Lietuvoje rengiama jau antrą kartą. Renginio metu pagrindinis dėmesys skiriamas skaitmeniniams rinkodaros sprendimams, kurie gali padidinti farmacinių prekių ženklų rinkodaros efektyvumą, sumažinti bendrąsias išlaidas rinkodarai ir pagerinti pardavimų kanalų procesus.
„Jei reikėtų įvardinti vieną dažniausių farmacinių kompanijų rinkodaros specialistų užduodamų klausimų, tai būtų klausimas kodėl, nepaisant modernaus dizaino ar interaktyvių puslapio funkcijų, farmacinių produktų ženklų tinklapiai ar programėlės negali pasigirti dideliu lankytojų srautu, o tuo pačiu – ir atsiperkamumu. Aš atsakau, kad puslapis ar programėlė yra pridėtinės vertės paslauga. Ir ją reikėtų traktuoti kaip atskirą produktą, kuriam reikalingas palaikymas.“ – aiškina T. Musteikis.
Konferencijos organizatorius džiaugiasi, kad renginyje dalyvausiantys pranešėjai kalbės apie realiai kasdieną iškylančias farmacinės rinkodaros problemas ir jų sprendimo būdus. Šiais metais DIGIPharmaDay 2016 konferencija padalinta į bendras strategines sesijas ir dvi taktinių-praktinių sprendimų grupes. Viena – tiems, kas vaistų bendrovėse tiesiogiai atsakingi už e-rinkodaros projektų įgyvendinimą, kita – produktų vadovams, kuriems svarbu palaikyti profesinius ryšius su sveikatos priežiūros specialistais.
Galimybė sužinoti, kurios naujovės pasiteisino
DIGIPharmaDay 2016 dalyvaus farmacinės rinkodaros ir skaitmeninių sprendimų ekspertai iš Šveicarijos, D. Britanijos, Vengrijos, Čekijos, Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos ir kitų šalių. Renginio metu pranešėjai kalbės apie daugiakanalės rinkodaros svarbą šiuolaikiniuose verslo procesuose, suteiks galimybę įvertinti kitų kompanijų patirtį diegiant daugiakanalės rinkodaros sprendimus ir atskleis į pacientą orientuotų strategijų iššūkius. Ne mažiau svarbus konferencijos metu bus ir bendravimas ne tik su ant scenos lipsiančiais pranešėjais, tačiau ir su kitais renginio dalyviais – vieni jų galės pasidalinti savo įgytomis įžvalgomis ir panaudotomis įžvalgomis po praėjusių metų susitikimo, kiti – jau įdiegtais ar diegiamais farmacinės rinkodaros sprendimais.
DIGIPharmaDay 2016 iš kitų rinkodarai skirtų renginių išsiskiria savo unikalia programa – konferencijos turinys yra specializuotas ir aktualus farmacijos industrijos, sveikatos priežiūros srities ir medicinos priemones gaminančių organizacijų atstovams bei jų rinkodaros paslaugų teikėjams. Konferencijoje dalyvaus šalies farmacinės ir sveikatos priežiūros srities rinkos profesionalai, norintys išgirsti tarptautinio lygio ekspertų atsakymus į jiems aktualiausius klausimus, susipažinti ne tik su teorine medžiaga ir pasauline statistika, tačiau ir gauti įkvėpimo sukurti ir įdiegti skaitmeninius sprendimus, kurie užtikrintų lyderystę sveikatos priežiūros rinkoje.
II-oji tarptautinė farmacinės e-rinkodaros konferencija DIGIPharmaDay 2016 vyks jau šių metų rugsėjo 21 d. Vilniuje, viešbutyje „Radisson BLU Lietuva“. Daugiau informacijos – digipharmaday.lt .
Mano nuomone, kiekvienas farmacijos produktas privalo turėti savo interneto svetainę, nes šiais laikais tai yra būtina. Jau turimas interneto svetaines būtina atnaujinti, nes nešiuolaikiškas įvaizdis internete atbaido Z kartą.